donderdag 23 februari 2012

Gekleurd muffinreceptje

 Voor het experimenteren met kleurstoffen heb ik mijn standaard recept voor muffins gebruikt. Ik laat wat foto's zien hoe het eruit ziet en ik deel het recept wat ik meestal gebruik om heerlijke muffins te maken!











Wat je nodig hebt voor standaard muffins:
boter, voor het invetten van de vorm
2,5 tl bakboeder
1/2 tl zuiveringszout
1 ei
2,5 dl yoghurt
80 ml olie(ik heb walnootolie gebruikt, maar zonnebloemolie kan ook)
125 gr suiker
200 gr bloem

Verwarm de oven voor op 180°C en vet het muffinblik in.
Meng in een kom de bloem, zuiveringszout en bakpoeder.
Klop in een andere kom het ei los en meng hierin de suiker, olie en yoghurt.
Voeg het bloemmengsel nu toe en mix alles tot het goed is gemengd.
Schep het deeg in het muffinblik en zet het in het midden van de oven voor ongeveer 20 minuten.
Laat de muffins 5 minuten afkoelen en neem ze daarna uit de vorm.
Enjoy!

  








Groeten, Jacqueline