donderdag 8 september 2011

gekleurde pannenkoeken!

Voor deze kunstig gekleurde pannenkoeken heb je weinig bijzonders nodig! Kijk verder hoe ik deze pannenkoeken heb gemaakt.











Allereerst begin je met het maken van het beslag. Ik ben van de makkelijke manier pannenkoeken maken, dus ik heb meestal een pakje pannenkoekmix klaargemaakt.
Als je wil dat je beslag klontvrij is: moet je het volgende doen:


 Meng een beetje van de melk bij de pannenkoekenmix.

Zorg ervoor dat je bij ongeveer de helft van de melk stopt om goed te mixen. Op dit punt moet je stevig roeren, om alle klonten eruit te krijgen. Je trekt als het ware op dit moment de klonten kapot en het resultaat is een glad deeg.


 Als de mix er zo ongeveer uitziet, voeg je de rest van de melk toe om het tot een mooi glad beslag te maken.



 Ik heb mijn beslag in drieën verdeeld, omdat ik drie kleuren wilde gebruiken.


 Ik gebruik de voedingskleurstoffen van Wilton. Een sateprikker in het potje dopen is al voldoende om de juiste hoeveelheid kleurstof te krijgen. Vervolgens roer ik de sateprikker door het beslag.





 Het beslag ik klaar, nu is het tijd om de creativiteit zijn vrije loop te laten.



 Ik heb een trechtertje gebruikt om de kleuren zo min mogelijk te laten vermengen.













En klaar zijn je gekleurde pannenkoeken! Veel succes.

groeten, Jacqueline


1 opmerking: