vrijdag 19 augustus 2011

Nu het krukje nog deel 2

In een eerder artikel (Nu het krukje nog)  is te lezen hoe ik begonnen ben met het opknappen van een antiek krukje. Vandaag ben ik verder gegaan met het opknappen. Kijk verder om te zien wat ik vandaag heb kunnen doen.







Om mee te beginnen ben ik verder gegaan met het afhalen van de stof. Er waren weer tientallen kleine spijkertjes die ik uit het hout heb moeten peuteren waar de stof mee vastgemaakt was.



Natuurlijk waren de spijkertjes helemaal vastgeroest aan de stof, dus makkelijk ging het afhalen niet.


Vervolgens was er onder de twee lagen stof nog een laag paardenhaar. Deze heb ik ook weggehaald.
Het fijne stof wat vrijkwam was irriterend voor mijn neus en ogen. Ik was blij dit klusje te hebben geklaard.




Om de schroeven netjes weg te werken heb ik nog wat kneedhout gebruikt en de plekjes licht geschuurd.


En nu zit de eerste verflaag met de witte grondverf erop.



Stay tuned voor deel 3!

Groeten, Jacqueline



Geen opmerkingen:

Een reactie posten