maandag 29 augustus 2011

romantisch hoekje

Soms is er zo'n plekje in het huis wat kaal is en waarvan je niet goed weet wat je er neer kan zetten om het gezellig te maken. Vandaag mijn tips om van elk hoekje een gezellig romantisch stilleven te maken.













Zie hier wat het vaak in het begin is: Kaal en saai. Ik heb naast de tv een grote ruimte om op te vullen. Bovendien zit het stopcontact vrij hoog, dus dat wil ik ook graag wegwerken.



Ik begin met een gigantische vaas met een aantal nepbloemen en drie pampasgras-pluimen (die ik gewoon uit de tuin heb gehaald). Ik heb voor roze bloemen gekozen, maar je kan dit natuurlijk met elke kleur doen. Het zand in de vaas is bruin, dat is een kleur die ook in de meubels zit en oogt rustig op deze manier. Je ziet dat het stopcontact al is weggewerkt door de vaas.


Ik zet er een klein lampje bij. Ik zorg ervoor dat dit geen roze is, want ik wil dat de accessoires voor de kleur zorgen. Zo kan ik later altijd nog de kleur veranderen zonder dat ik al te veel dingen moet vervangen.


Een wit fotolijstje met een grappige foto erin. De foto is gewoon een reclame uit een tijdschrift geweest die ik op maat heb geknipt en in de lijst heb gedaan. Goedkoop en in de kleur die ik wilde. Bovendien moet ik lachen als ik ernaar kijk.


Ik zet een plant voor de geluidsbox. Het groen valt meer op door het zwart erachter en daardoor zie je de box haast niet meer.


Ik zet er een stolpje bij op een rieten mandje. In het stolpje liggen nepbloemetjes. Weer is het stolpje in een naturel kleurtje en wat erin zit in roze, zodat ik snel en makkelijk de kleur kan veranderen als ik dat wil.


 En als laatste de kaarsjes erbij.


En dan is het als geheel een gezellig en romantisch hoekje geworden.



Hopelijk hebben jullie iets aan mijn tips en heb je geen kale of saaie hoekjes meer in huis.

Groeten, Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten