woensdag 24 augustus 2011

Nu het krukje nog deel 3

Vandaag ga ik weer verder met het krukje. De blikken verf staan klaar en ik ga de nieuwe kwasten uitproberen.












In het vorige deel van Nu het krukje nog hebben jullie kunnen zien dat ik de eerste laag grondverf er al op had gedaan.

Vervolgens heb ik nog een laag grondverf erop gedaan om een goed basis te krijgen.

Op het volgende plaatje kan je enigszins een verschil zien tussen de linker en de rechterkant. Links heb ik de tweede laag erop gedaan en rechts nog niet.


Ik heb de kwast die ik bij de Action heb gekocht dit keer gebruikt. Tijdens het verven braken er regelmatig haren af en moest ik deze van de verflaag afplukken. Toch ben ik de kwast blijven gebruiken en bij de laatste verflaag braken er geen haren meer af. Ik ben van mening dat ik redelijk tevreden ben over de kwasten, aangezien ik er weinig voor heb moeten betalen (€0,62).
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer de klus groter is en met veel lastig te bereiken plekken, het handiger kan zijn professionele kwasten te gebruiken voor een iets hogere prijs.


Hieronder heb ik de eerst laklaag erop gedaan.



Ik zorgde ervoor dat ik 's ochtends en 's avonds een verflaag erop deed. Zo had de verf genoeg tijd gehad om goed te drogen. Een korte schuurbeurt en een laagje verf koste me ongeveer een 20 minuten van mijn tijd.

Hier zie je dat ik de laatste laklaag erop heb gedaan.





In het volgende deel laat ik jullie zien hoe ik heb gestoffeerd en komt het krukje helemaal af!


Groeten, Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten