vrijdag 12 augustus 2011

Nu het krukje nog.

In het vorige bericht konden jullie lezen over mijn nieuwe kaptafeltje, maar ik kan er helaas nog niet aan zitten.
Van mijn lieve ouders heb ik een antiek krukje meegekregen(wat al jaren in de familie gebruikt is), maar het moest nog wel even een opknapbeurtje krijgen.







Het krukje heeft in de jaren `50 zijn laatste opknapbeurt gehad, toendertijd door mijn opa gedaan.



Toen ik de boel beetje bij beetje los ging maken zag ik duidelijk dat er geprobeerd was zoveel mogelijk van de originele materialen te behouden.



Vervolgens heb ik de stof van de zitting en het kussentje gewassen en gespoeld, gespoeld en nog maar eens gespoeld. Het water was oranje(???) Uiteindelijk ziet het er nu zo uit:


Vervolgens maar verder met het krukje zelf: de verf eraf. Het was een beetje triest om de verf eraf te halen, wetende dat mijn opa het bladgoud er vroeger zelf op heeft aangebracht en dat dit een tijdrovend klusje is, maar goed. Met verfafbijt heb ik de verf er met gemak af kunnen halen.


Nu staat het krukje geduldig te wachten tot ik ermee verder ga. Binnenkort ga ik nieuwe grondverf en stof voor de zitting kopen. In een volgend bericht zal ik jullie laten zien hoe ik de zitting zal opknappen.

Groeten, Jacqueline

1 opmerking: