donderdag 11 augustus 2011

spiegeltje, spiegeltje aan de wand...

Al een tijdje was ik op zoek naar een geschikt kaptafeltje voor op de slaapkamer. Na een paar weken op marktplaats te zoeken vond ik plotseling het geschikte kaptafeltje. 's Avonds nog een bod uitgebracht en de volgende dag konden we het tafeltje al ophalen.

Het was duidelijk geen antiek, maar hij was wel zo gemaakt dat ie er wel zo uitzag. Met van die leuke Queen Ann- pootjes en een ontbrekende ladetrekker heb ik toch een mooi exemplaar dacht ik zo.









Eenmaal bij de eerste inspectie zag ik dat er enkel  een laagje grondverf was gebruikt om het een wit kleurtje te geven. Bovendien was dat niet mooi gedaan, want je zag precies waar de roller wel en niet was geweest. De laden waren van binnen overgeslagen, laat staan de zijkanten.
Het was dus duidelijk dat hij eerst onder handen moest worden genomen voordat hij in de slaapkamer zou komen te staan.
Na een flinke schuur- en schoonmaakbeurt kwamen er eerst 2 lagen grondverf en 2 lagen hoogglanslak.

Het eindresultaat was na 1,5 week zo:




Best mooi geworden dacht ik zo.

groeten, Jacqueline

1 opmerking: